Oblicz ile energii potrzeba do ogrzania 4kg wody o tepm 40 stopni C do temperatury wrzenia. Ciepło właściwe wody wynosi 4200j/kg*stopniC.


Metal o długośći 2 metrów wydłużył się o 3,2 mm po ogrzaniu o 50 stopni C. Jaka bd długość metalu gdt ogrzejemy go do 100stopni C. wynik podaj w cm.


Daje najjj.!;d

2

Odpowiedzi

2010-04-13T21:20:46+02:00
1.
Ew=m*T*C
Ew=4*60*4200[kg*C*j/kg*C=J]
Ew=1008000 J

2.
2metry+(2*3,2mm)=długość całkowita
2m i 6,4mm

200,64 cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:21:33+02:00
Zad.1
Dane:
m=4kg
(delta)T=100-40=60 stopni Celsjusza
c=4200j/kg*stopień

(delta)E=c*m*(delta)T
(delta)E=4200*4*60=1008000J=1008kJ
1 5 1