Odpowiedzi

2010-04-13T23:15:07+02:00
P1= 5*3=15
P2=12,5*7,5=93,75

93,75/15=6,25 - tyle wynosi skala podobieństwa

12,5/5=2,5
7,5/3=2,5 Trójkąty te sa podobne, bo stosunek długości odpowieadających sobie boków jest taki sam ( 2,5)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T23:20:08+02:00
Sprawdzasz czy
k1=k2. Jeśli tak, to są podobne
K1=IA'B'I/IABI
k2=IB'C'I/IBCI
k1=12,5:5
k1=2,5
k2=7,5:3
k2=2,5
k1=k2 Wniosek: są podobne.
Skale ich podobieństwa obliczysz:
k=IA'B'I/IABI
k=12,5:5
k=2,5
Odp: Skala podobieństwa tych prostokątów wynosi 2,5.