Odpowiedzi

2010-04-13T21:26:39+02:00
R -3
p= 6 x 3 do kwadratu razy pierwiastek z trzech przez 4= 9 i pierwiastek z tzrech
  • rit
  • Początkujący
2010-04-13T21:26:48+02:00
Sześciokąt foremny jest wpisany w okrąg jeżeli wszystkie jego wierzchołki leżą na okręgu. Ten sześciokąt można podzielić na 6 równobocznych trójkątów (prowadząc odcinki od środka sześciokąta(w tym przypadku pokrywa się on ze środkiem okegu) do wierzchołków. Dł. boku każdego z tych trójkątów równa jest promieniowi okręgu, czyli 3. Pole sześciokąta=6*Pole trójkąta=6* (a^2*sqrt(3)/4)=27/2 * sqrt(3) gdzie a=r=3 a sqrt(3) oznacza pierwiastek z trzech. Korzystam ze wzoru na pole trójkąta równobocznego. Pozdrawiam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:27:27+02:00
6×a²√3 ÷4= 6×3²√3 ÷4=6×9√3 ÷4= 54 √3 ÷4=13,5√3