Napisz czy uważasz, że Dekalog stoi w sprzeczności z wolnością uważaną za najcenniejszy dar? Czy może Dekalog pomaga zachować dar wolności? Uzasadnij swoją odpowiedź. Proszę Was pomóżcie mi bo mam to na jutro a nie wiem dokładnie o co chodzi...;/

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:25:55+02:00
Jeśli dobrze rozumiemy Dekalog i przestrzegamy jego przykazań pomaga on nam w zachowaniu wolności. Jeśli będziemy starać się przestrzegać przykazań świętych dłużej zachowamy cnotę i będziemy wolni.
20 3 20
2010-04-13T21:30:11+02:00
Uważam, że wierzący człowiek nie czuje, żeby ekalog ograniczał w jakikolwiek sposób jego wolność. Jest wychowywany w wierze od małego, żyje według tej wiary, czyli zgodnie z 10 przykazaniami, więc to nie jest dla niego żadne ograniczenie. Ograniczony, może czuć się tylko człowiek, który mówi, że jest wierzący, a w rzeczywistości jest tak, że jego wiara ogranicza się do tego, że tylko mówi, że jest wierzący, a nie żyje zgodnie z dekalogiem i boi się. Wtedy może twierdzić, że jego dekalog ogranicza, bo jego wyrzuty sumienia, nie dają mu spokoju. Człowiek, który wierzy w Pana Boga, nie boryka się z tym, bo nawet na myśl nie przyszłobymu, że dekalog może go ograniczać.
8 4 8
2010-04-13T21:33:31+02:00
Według mnie Dekalog pomaga zachować dar wolności poniewarz mówi nam jak mamy postępywać ukazuje nam wartości jakie człowiek może pośadać czyli życie,drugą osobe,rodzine,kościół,Boga.
10 3 10