Podczas wycieczki szkolnej opiekun zakupil bilety za 429 zł. 32 bilety ulgowe i 3 normalne. Ile kosztował bilet ulgowy a ile normalny, jezeli wiadomo, że normalny jest o 3 zl drozszy.

Obwód prostokatnego stolu wynosi 350 cm2. Szerokość stanowi 75% długosci. oblicz wymiary stolu.

2

Odpowiedzi

2010-04-13T21:33:02+02:00
X- normalne
y- ulgowe

32x+3y= 429
y= x+3

32x+3(x+3)= 429
32x+3x+9= 429
35x= 420
x= 12
y= 9

Bilety normalne kosztują 12 zł, natomiast ulgowe 9.


y- szerokość
x- długość

3/4x= y
2y+2x= 350
2* 3/4x+ 2x= 350
1,5x+ 2x= 350
3,5x= 350
x= 100
y= 75

Wymiary stołu to 100x75 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:34:07+02:00
Podczas wycieczki szkolnej opiekun zakupil bilety za 429 zł. 32 bilety ulgowe i 3 normalne. Ile kosztował bilet ulgowy a ile normalny, jezeli wiadomo, że normalny jest o 3 zl drozszy.
u- bilet ulgowy
u+3- bilet normalny
32u+3(u+3)=429
32u+3u+9=429
35u=429-9
35u=420 /:35
u=12
u+3=12+3=15
Odp. Bilet ulgowy kosztował 12 zł, a normalny 15 zł.

Obwód prostokatnego stolu wynosi 350 cm2. Szerokość stanowi 75% długosci. oblicz wymiary stolu.
d- długość prostokąta
75/100 d - szerokość prostokąta
2d+2(75/100 d)=350cm²
2d+150/100 d=350
3,5 d=350 /:3,5
d=100
75/100 d=75
Odp. Szerokość prostokąta wynosi 75 cm, a długość 100 cm.