Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:29:11+02:00
Tego nie trzeba liczyć nawet. 0,125 to jedna ósma. Skoro cyfra jest liczbą całkowitą, to te dwie cyfry to muszą być 1 i 8 (bo inaczej się nie da w przedziale 0-9). Cyfra dziesiątek to ta większa, więc ta liczba to 81 :D
1 5 1
2010-04-13T21:29:20+02:00
Cyfra dziesiątek : x
cyfra jedności : y

zapis tej liczby: 10*x + y

x+y = 9
y=0,125 * x

podstawiam do pierwszego równania wartość y=0,125 * x
x +0,125 * x = 9
1,125x = 9 //:1,125
x=8

x+y=9
8+y=9
y=1
zatem jest to liczba : 10*x+y = 10*8+1 = 81