Odpowiedzi

2010-04-13T21:31:30+02:00
Ponieważ zawsze po tym działaniu wyjdzie ci liczba parzysta, a takie są podzielne przez 2 jak chcesz coś jeszcze wiedzieć pisz pw
Najlepsza Odpowiedź!
  • cyco
  • Rozwiązujący
2010-04-13T21:35:42+02:00
Obrazowo i najprosciej:
Moim zdaniem najprosciej udowodnic ze liczba ta bedzie liczba parzysta bo liczba parzysta z definicji dzieli sie przez dwa

niech x bedzie dowolna liczba parzysta badz nie parzysta

przeksztalcajac rownanie wyzej

X²+x otrzymujemu:
x(x+1)wyciagnalem przed nawias x

jezeli x bedzie liczba parzysta to x +1 bedzie liczba nieparzysta a wiadomo ze iloczyn liczby parzystej i nieparzystej daje liczbe parzysta - czyli podzielna przez 2

W drugim przypadku bedzie podobnie gdy x bedzie nieparzysta to x+1 parzysta a ich iloczyn x(x+1) bedzie parzysty czyli podzielny przez 2

Co kończy dowod
1 4 1
2010-04-13T21:40:09+02:00
Byc może, że odpowiedzią jest:
Każda ta sama liczba całkowita po zsumowaniu da nam liczbę parzystą, (bez znaczenia, czy jest ona parzysta, czy nie), np:
3+3=6
8+8=16
13+13=26