1.Krzyś rozbił skarbonkę i policzył że było w niej 32 zł w monetach o nominałach 2zł , 1zł , 50gr, i 20gr. Dwuzłotówek było 2 razy mniej niż złotówej a pięćdziesięciogroszówek było 2 razy mniej niż złotówek. Dwudziestogroszówek było 10. Ile monet było w skarbonce

2. Piraci z łajby z tego są znani
Że zawsze modnie chodzą ubrani
kiedyś nosili koszulki w paski
teraz ich oczy zdobią przepaski
co trzeci pirat z owej załogi
przepaską lewe oko zdobił
prawe pod taką przepaską chowa
całej załogi równo połowa
siedmiu z powodu kiepskiego wzroku
nie chce nosić przepaski na oku
i to już wszyscy - starsi i młodzież
ilu piratów uległo modzie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T21:40:37+02:00
32zł-wszystkie monety
x-monety o nominałach 1zł
0,5x-monety o nominałach 2zł
2x-monety o nominałach 0,5zł
10-monety o nominałach 0,2zł

32=x+0,5x+2x+10
32-10=x+0,5x+2x
22=3,5x /÷3,5
x≈6
2010-04-13T21:57:06+02:00
Y- z zakrytym lewym okiem
x- z prawym
y=1/2(x+y+7)
x=1/2(x+y+7)
y=x+7
2x=y+7
2x=x+7+7
x=14
y=14+7
x=14
y=21