Odpowiedzi

2010-04-13T21:37:16+02:00
W 3kg roztworu znajduje się 6 dag cukru. Jakie stężenie procentowe ma ten syrop
Cp=ms*100%:mr
6 dag= 60 g
3 kg=3000g
Cp=60*100:3000=2%
Odp. Stężenie procentowe roztworu wynosi 2%
2010-04-13T21:38:15+02:00
Cp=ms/mr * 100%
ms=6dag
mr=3kg=300dag

6/300 * 100%= 2%
PoWoDzEnIa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:41:58+02:00
Najłatwiej będzie to obliczyć jeśli ujednolicimy jednostkę:

Dane:
3kg - ilość roztworu
6dag = 0,06kg - ilość cukru
Rozwiązanie:
0,06kg/3kg × 100% = 6% ÷ 3 = 2%

Stężenie roztworu to 2%.