Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:12:59+01:00
Obw=32
Wysokość dzieli podstawę a na odcinki 3 i 11
zatem a=3+11=14
podstawa b=11-3=8
a każde ramię c=(32-14-8)/2=5
Obliczymy teraz wysokość korzystając z twierdzenia pitagorasa.
h^2=5^2-3^2
h^2=25-9
h^2=16
h=4
Pole:
P=(a+b)*h/2=(14+8)*4/2=44
1 1 1
2009-11-04T18:18:06+01:00
Obw: 32cm
3+11= 14
14- 3*2= 8

32- (14+8)= 10
10:2=5

dlugosć wysokosci trapezu:
x² + 3² = 5²
x² +9= 25
x²+ 25-9
x²= 16
x=√16
x=4

Wysokość trapezu = 4

Pole trapezu: P=((14+8)*4):2
P=88:2
P=44cm²
Odp Pole trapezu wynosi 44cm²