Zapisz odpowiedzi w postaci wyrazów algebraicznych:
a) Pan Jan wygrał w toto0lotka x złotych. Za 40% wygranej kupił prezenty rodzinie. ile złotych kosztowały te prezenty?
b)Zimowa kurtka kosztowała x złotych. obniżono cenę o 15%.
Ile kosztowała po obniżce?
c) Pni Irena której pensja wynosiła dotychczas x złotych, dostała 12%podwyżki. Ile teraz będzie zarabiać?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T21:50:15+02:00
A y=cena prezetow x=wygrana y=2/5x lub 40/100x B y= cena po obni... x= przed obni.. y=17/20x C x stara penja y- PODWYzka y= 112/100x
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T22:00:39+02:00
A) 40%=40/100=2/5
2
- x
5

b) 100%-15%=85%
85%=85/100=17/20
17
-- x
20

c) 100%+12%=112%
112%=112/100=28/25
28 3
-- x= 1 -- x
25 25
4 5 4