Odpowiedzi

2010-04-13T21:45:54+02:00
2x³ = -16
x^3=-8
x=-2
jeden pierwiastek, widac chyba dlaczego :-)
1 5 1
  • dous
  • Początkujący
2010-04-13T21:46:55+02:00
-16 dzielimy przez 2, które znajduje się przed x³. i wychodzi nam, że x³=-8
-8 pierwiastkujemy i wychodzi -2
bo -2 * -2*-2 = -8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:47:17+02:00
2x^3= -16
x^3= -16/ 2
x^3= -8
czyli x= -2
Gdy masz potęgę o wykładniku nieparzystym wynik tej potęgi może być ujemny.