Prostopadłościan ma wymiary 4 dm na 25 cm na 30 cm.
a) Obliczcie jego objętość w cm-sześciennych
b) Obliczcie ją jeszcze raz, ale tym razem w dm - kwadratowych.
c) Porównajcie otrzymane wyniki. Co należy zrobić, aby zamienić objętość podaną w dm-sześciennych na cm-sześcienne.
d) Wykorzystując swoją metodę, zamieńcie 6 dm- sześcienne na cm-sześcienne.

pomóżcie !!!! proszę .... bo to na jutro .! ;( prooooszee
daje duzooo punktów iii ... dam najjjj ^^ plissssssss.... ;D

75 PKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-13T21:53:42+02:00
A=4 dm=40 cm
b=25 cm=2,5 dm
c=30 cm=3 dm

a)

V=a*b*c
V=40*25*30
V=30 000 cm^3

b)
V=4*2,5*3
V=30 dm^3

c)
1 dm^3 = 1 000 cm^3

30 dm^3 razy 1000=30 000 cm^3

d)
6dm^3

6 dm^3 razy 1000= 6 000 cm^3

pozdrawiam:)


10 3 10
  • uire
  • Rozwiązujący
2010-04-13T21:55:23+02:00
4dm = 40cm
Objętość podaje się w jednostkach sześciennych!!
a) V = 40*25*30 = 30000cm3
b) V = 4*2,5*3 = 30dm3
c) 30dm3 = 30*10^3 = 30000cm3
d) 6dm3 = 6*10^3 = 6000cm3

Wszystko ;)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T21:56:04+02:00
A) v=a*b*c
40*25*30=30000cm3
b) 4*2,5*3=30dm3
c) 1dm3 = 1000cm3
30dm3 *1000=30000cm3
d) 6dm3*1000=6000cm3
11 4 11