Odpowiedzi

2010-04-13T22:07:00+02:00
NH3=14 +3=17
17-100%
14-x
N x=82.3
H-17.7

Cuso4=64+32+48-144
144-14000%
64-x
x-cu 44.4%


144-100
32-x
x S 22.2%
O 33.4%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T22:13:39+02:00
A) NH3
MNH3 = 14u + 3u = 17u
MN = 14u
MH = 3 * 1U = 3u
%N = (14u/17u) * 100% = 82%
%H = (3u/17u) * 100% = 18%

b) CuSO4
MCuSO4 = 64u + 32u + 4 * 16u = 160u
MCu = 64u
MS = 32u
MO = 4*16u = 64u
%Cu = (64u/160u)*100% = 40%
%S = (32u/160u) *100% = 20%
%O = 100% - 60% = 40%