Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • uire
  • Rozwiązujący
2010-04-13T22:01:35+02:00
0,5l = 500ml
8% = 0,08
0,08 x 500ml = 40ml (jakaś substancja w roztworze wodnym)

Założenie: 40ml = 2%
100/2=50
40ml x 50 = 2000ml

2000ml - 500ml = 1500ml = 1,5l <- ilość wody jaką należy dolać :)
1 5 1
2010-04-13T22:02:07+02:00
1/2l =100%
x = 8%
x=0,04l


0,04l=2%
x=100%

x=2l-caly roztwór po dolaniu wody

2l-0,5l =1,5l

Odp. Należy dolać 1,5l wody.