Pomocy.! ;**
Wyjaśnij, dlaczego w strefiee międzyzwrotnikowej jest gorąco - średniaa rocznaa temperaturaa powietrza wynosi 20*C.

Napisz, dlaczego w okolicach biegunów wystepują największe obszary stałej pokrywy lodowej na Ziemi.

Dziękuje.;*

3

Odpowiedzi

2009-11-04T18:14:08+01:00
Ponieważ nad strefą międzyzwrotnikową Słońce góruje w zenicie. ;D;D
2009-11-04T18:14:31+01:00
1) poniewaz strefa miedzyzwrotnikowa znajduje sie na "srodku" kuli ziemskiej i pada na nią najwięcej promieni słonecznych i jest tam najcieplej

2)poniewaz na biegunie polnocnym i poludniowym jest najzimniej wystepuje tam bardzo niska temperatura i to powoduje tworzenie sie lodowcow
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:15:25+01:00
W strefie międzyzwrotnikowej jest gorąco bo leży najbliżej równika i jednocześnie słońca a w kole podbiegunowym jest ciągle pokrywa lodowa bo jest najdalej od słońca