Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:15:33+01:00
7 lat - do siódmego roku życia chłopców wychowywały matki później trafiali pod opiekę państwa.

12 lat- trafiali do koszar, uczyli się trudów wojowania , byli chłostani, uczyli się samodzielnie zdobywać pożywienie

20 lat- rozpoczynali 10 letnią służbę wojskową

30 lat- opuszczali koszary, zakładali rodziny, w razie wojny mogli zostać powołani do wojska

60 lat- nie obowiązywał ich już nakaz służby wojskowej , odgrywali dużą rolę w żyziu spartańsiego polis, wybierani byli do geruzji (rady starszych)

Wychowanie było bardzo surowe, miało bowiem przygotować obywateli do życia w trudnym, górzystym terenie objętym wpływami państwa spartańskiego, w ciągłym zagrożeniu ze strony wielokrotnie liczniejszej ludności podbitej oraz polis sąsiednich .
2009-11-04T18:15:57+01:00
Wychowanie młodzieży zaczynano od najmłodszych lat w przypadku chłopców.
Przyzwyczajano ich do bólu i wysiłku, żeby podczas uczestniczenia w różnych walkacj jako atrakcja dla widzów byli oni przygotowani.
Wychowywano ich w surowy sposób .
Dziewczęta natomiast uczono pisać i czytać by jako młode gospodynie również sobie radziły.