Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T22:33:30+02:00
pro publico bono- dla dobra publicznego
132 4 132
  • Użytkownik Zadane
2010-04-13T22:33:57+02:00
Łacińskie wyrażenie Pro publico bono oznacza w tlumaczeniu "dla dobra ogółu", lub "dla dobra publicznego".
80 4 80
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T22:36:26+02:00
Społeczeństwo obywatelskie jest to sieć dobrowolnych zrzeszeń,opartych na zaufaniu,wypełniających całą przestrzeń,do której nie sięga państwo.Państwo ogranicza swą działalność,wycofuje się z społeczeństwa,żeby część rzeczy przyjęli obywatele,którzy lepiej rozpoznają potrzeby lokalne zasoby i dobrze wiedzą co trzeba zrobić.Jeżeli nie ma społeczeństwa obywatelskiego to ta przestrzeń zarasta chwastami albo wchodzi tam państwo,które jest za duże do załatwiania drobnych lokalnych spraw.W organizacjach dobrowolnych kształtują się pewne cechy ważne dla życia ludzi-nawyki społeczne,umiejętności demokratyczne,kształtuje się zaufanie są one szkołami uspołecznienia.W dobrowolnych organizacjach,które składają się na społeczeństwo obywatelskie,w kontaktach z ludźmi kształtuje się elementarna opinia publiczna,tam się tworzy,uciera.W naturalnych środowiskach ludzie przedstawiają swoje poglądy,poznają poglądy innych,przestają się opierać tylko na tym,co powiedziano w telewizji,tu wyłaniają się lokalni liderzy.



419 1 419