Oblicz:
6⅔ x 2¼=
5⅓ x 4½=
4⅕ x 2¹/₇=
8⅓ x 2⅖=
1⅘ x 6⅔=
4²/₇ x 3½=

x= razy

Napisz w postaci iloczynu i oblicz:
(⅔)² =
(⅘)² =
(⅓)² =
(²/₇)² =
(¾)³ =
(⅖) ³ =
(1⅖)² =
(2⅜)² =
(2¼)² =
(1⅞)² =
(1¾)³ =
(3⅓)³ =

Proszę o rozwiazane ponieważ z ułamków mam 1 :x

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Igo
  • Rozwiązujący
2009-11-04T18:23:27+01:00
6⅔ x 2¼=15
5⅓ x 4½=24
4⅕ x 2¹/₇=9
8⅓ x 2⅖=20
1⅘ x 6⅔=12
4²/₇ x 3½=15

(⅔)² = ⅔ x ⅔ = 4/9
(⅘)² = ⅘ x ⅘ = 16/25
(⅓)² = ⅓ x ⅓ = 1/9
(²/₇)² = ²/₇ x ²/₇ = 4/49
(¾)³ = ¾ x ¾ x ¾ = 27/64
(⅖) ³ = ⅖ x ⅖ x ⅖ = 8/125
(1⅖)² = 1⅖ x 1⅖ = 1 24/25
(2⅜)² = 2⅜ x 2⅜ = 5 41/64
(2¼)² = 2¼ x 2¼ = 5 1/16
(1⅞)² = 1⅞ x 1⅞ = 3 33/64
(1¾)³ = 1¾ x 1¾ x 1¾ = 5 23/64
(3⅓)³ = 3⅓ x 3⅓ x 3⅓ = 37 1/27
2009-11-04T18:25:34+01:00
6⅔ x 2¼=20/3x9/4=15
5⅓ x 4½=16/3x9/2=24
4⅕ x 2¹/₇=9
8⅓ x 2⅖=20
1⅘ x 6⅔=12
4²/₇ x 3½=15

(⅔)² =2/3x2/3=4/9
(⅘)² =4/5x4/5=16/25
(⅓)² =1/3x1/3=1/9
(²/₇)² =2/7x2/7=4/49
(¾)³ =3/4x3/4x3/4=27/64
(⅖) ³ =2/5x2/5x2/5=8/125
(1⅖)² =7/5x7/5=49/25=1 i 24/25
(2⅜)² =19/8x19/8=361/64=5 i 41/64
(2¼)² =9/4x9/4=81/16=5 i 1/16
(1⅞)² =15/8x15/8=225/64= 3 i 33/64
(1¾)³ =7/4x7/4x7/4=343/64=5 i 23/64
(3⅓)³ =10/3x10/3x10/3=1000/27=37 i 1/27
2009-11-04T18:29:10+01:00
6⅔ x 2¼=14⅔

5⅓ x 4½= 23 ⅔

4⅕ x 2¹/₇= 9

8⅓ x 2⅖= 19,68

1⅘ x 6⅔= 11,52

4²/₇ x 3½= 15


(⅔)² =0,16
(⅘)² =0,64
(⅓)² =0,4
(²/₇)² = CZTERY CZTERDZIESTE DZIEWIĄTE
(¾)³ = DZIEWIĘĆ SZESNASTYCH
(⅖) ³ =0,16
(1⅖)² = 1.96
(2⅜)² =12,25
(2¼)² =5 i jedna szesnasta
(1⅞)² =20,25
(1¾)³ = 3 i jedna szesnasta
(3⅓)³ =10,24