Odpowiedzi

2010-04-13T22:48:52+02:00
50 cm = 5 dm
40 cm = 4 dm
3 l = 3 dm³

3dm³ = H * 5 * 4
3 = 20H /:20
H = 3/20 dm = 0,15 dm = 1,5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T22:49:39+02:00
V=a \cdot b \cdot h

3l = 3000 cm^3

3000=50 \cdot 40 \cdot h

h= \frac{3000}{2000} = \frac{3}{2} = 1,5 cm


poziom wody obnizył sie o 1,5 cm.

2010-04-13T23:26:09+02:00
Dł=5dm
sz.=4dm

V(objętość) = dł. x sz. x H(wysokość)
V=5x4xH
V=20H

Za V podstawiamy 3l (3dm3)

3dm3= 20H //:20
3dm3 : 20 = H
H=0,15dm
H=1,5cm

Odp.Poziom wody obnizył się o 1,5cm