Odpowiedzi

2010-04-13T22:51:48+02:00
47=x+(x-12%×x)
47=x+x-12/100x
47=x+88/100x
47=188x/÷188/100
47/188/100=x
25=x
47=25+25+12%×25
p kazik 25 p jan 25-12%25=22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T22:54:40+02:00
Dwaj sąsiedzi pan Jan i pan Kazimierz hodują gołebie. Mają ich razem 47. Pan Jan ma o 12 % gołębi mniej niż pan Kazimierz . Ile gołębi ma każdy z tych panów?
x-liczba gołębi p.Kazika
88%x-liczba gołębi p.Jana
x+0,88x=47
1,88x=47
x=47:1,88
x=25
0,88*25=22

p.Kazik 25 gołębi, a p.Jan 22