Zadanie jest z równań z klasy 1 gim. :)
Dwaj sąsiedzi pan Jan i pan Kazimierz hodują gołębie. Mają ich razem 47. Pan Jan ma o 12 % gołębi mniej niż pan Kazimierz . Ile gołębi ma każdy z tych panów ?
Bardzo proszę o rozwiązanie ! ;*

2

Odpowiedzi

2010-04-13T23:02:56+02:00
Tworzymy układ równań:
j + k = 47
j = 0,88k

0,88k + k = 47
j = 0,88k

1,88k = 47 /:1,88
j = 0,88k

k = 25
j = 0,88k = 0,88 * 25 = 22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T23:07:25+02:00
Analiza:
x ---- gołębie pana Kazimierza
x-12%x ---- gołębie pana Jana
x+(x-12%x) ---- Razem
47 ---- Razem

Rozwiązanie:

x+(x-0,12x)=47
x+x-0,12x+47
1,88x=47 /: 1,88
x=25 ---- gołębie pana Kazimierza

25-0,12*25=
=25-3=
=22 ---- gołębie pana Jana

25+22=47 ---- Razem

Odp: Pan Jan ma 22 gołębie, a pan Kazimierz ma 25.