Odpowiedzi

2010-04-13T23:17:28+02:00
F(x)=(x-1)(x+1)
f(x)=x^2+x-x-1
f(x)=x^2-1

i tabelka
x 0 1 2 <- x sa dowolne
y -1 0 3 <- y wyliczamy poprzez podstawienie x pod wzor
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T00:19:35+02:00
Wykonaj tabelę zmienności funkcji dla f(x)=(x-1)(x+1) z wytłumaczeniem :)

f(x)=(x-1)(x+1)
f(x)=x²-1
D=R

f'(x)=2x
2x=0 gdy x=0

f'(x)>0 gdy x>0 wtedy f rosnie
f'(x)<0 gdy x<0 wtedy f maleje

fmin(0)=-1

tabelka:

xI-∞........0........+∞I
f'(x)---- ----0++++++
f(x)maleje -1rośnie