1. Jacek i Wojtek mają 400 znaczków. Gdyby Jacek oddał Wojtkowi 15 znaczków to mieliby wówczas tyle samo. Ile znaczków ma Jacek, a ile Wojtek?

2. Spośród czterech liczb każda następna jest o 4 mniejsza od kolejnej. Iloczyn pierwszej i drugiej jest o 224 większy od iloczynu trzeciej i czwartej. Jakie to liczby?

2

Odpowiedzi

2010-04-13T23:14:15+02:00


Jacek = 200.
Wojtek = 185
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-13T23:22:07+02:00
A - znaczki Jacka
b - znaczki Wojtka

a + b = 400
a - 15 = b + 15

a + b = 400
a = b + 30

b + 30 + b = 400
a = b + 30

2b = 370 / :2
a = b + 30

b = 185
a = 185 + 30

b = 185
a = 215
1 5 1