Zadanie 1
Klocek w kształcie sześcianu ma krawędź równą 2,5 cm.Zbudowano prostopadłościan:
a)z trzech takich klocków
b) z czterech takich klocków
Ile kolorowego papieru potrzeba na oklejenie zbudowanego prostopadłościanu? W punkcie b) rozważ 2 przypadki.

zadanie 2

Z czterech jednakowych klocków o wymiarach 10cm na 3cm na 3 cm Artur układał różne prostopadłościany:
a)Ile różnych prostopadłościanów mógł ułożyć Artur?
b)Oblicz objętość każdego ułożonego prostopadłościanu
c) Ile kolorowej bibuły potrzeba na oklejenie każdego z ułożonych prostopadłościanów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T08:58:59+02:00
A)
(2,5*2,5)5=31,25 cm kw
(2,5*205)4=25 cm kw
(2,5*2,5)5=31,25 cm kw

Papieru na oklejenie potrzeba 31,25+25+31,25=87,5 cm kw

b)
(2,5*2,5)5=31,25 cm kw
(2,5*2,5)4=25 cm kw
(2,5*2,5)4=25 cm kw
(2,5*2,5)5=31,25 cm kw

Papieru na oklejenie potrzeba 31,25+25+25+31,25=112,5 cm kw

2.

a) trzy
b) V=40*10*3=1200 cm sześciennych
V=20*10*6=1200 cm sześciennych
V=10*10*12=1200 cm sześciennych
3.
P=(40*3)2=240 cm kw.
P=(10*40)2=800 cm kw.
P=(10*3)2=60 cm kw.

Na oklejenie pierwszego prostopadłościanu trzeba 240+800+60=1100 cm kw

P=(10*12)4=480 cm kw
P=(10*10)2=200 cm kw.

Na oklejenie drugiego prostopadłościanu trzeba 480+200=600 cm kw.

P=(20*6)2=240 cm kw
P=(10*6)2=120 cm kw
P=(20*3)2=120 cm kw
Na oklejenie drugiego prostopadłościanu trzeba 240+120+120=450 cm kw

nie wiem czy dobrze
1 5 1
2010-04-14T09:04:10+02:00
Z.1
a) 2,5 * 2,5=6,25
3 * 6,25=18,75
b)2,5 * 2,5=6,25
4 * 6,25=25
Odp:Trzeba zużyć na pierwszy sześcian 18,75cm kwadratowe a na drugi 25cm kwadratowe.
1 1 1