Odpowiedzi

2010-04-14T09:08:37+02:00
Ppc=a²√3
a=18cm
Ppc=18²√3
Ppc=324√3 cm²

V=a³/12 * √2
a=18
V=18³/12 *√2
V=5832/12 *√2
V=486√2 cm³
2010-04-14T09:12:26+02:00
V=18*18=304
V=304
V=304*18=5472cm sześciennych
Pp=18*18
Pp=304
Pp=304*6
Pp=1824 cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T09:15:38+02:00
Czworościan foremny jest to ostrosłup , którego ścianami są trójkąty równoboczne. Zatem P = 4×¼a²√3 = a²√3.
Podstawiając do wzoru otrzymujemy: P=18²√3 = 324√3 [cm²].
Wzór na objętość czworościanu foremnego: V = 1/12 ×√2 ×a³,Zatem
V = 1/12 x √2 x 18³ = 1/12 x √2 x 5832 = 486√2 [cm³].