Odpowiedzi

2010-04-14T09:32:21+02:00
Funkcje szkieletu:
-stanowi rusztowanie dla ciała,

- jest rusztowaniem dla mięśni i wraz z nimi umożliwia poruszanie się,

- ochrona narządów wewnętrznych,

- wytwarzanie elementów morfotycznych krwi.
7 3 7
2010-04-14T09:34:07+02:00
Moim zdaniem szkielet jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowej postawy przez człowieka. Szkielet jest ruchomą częścią ciała ludzkiego, która składa się ze szkieletu osiowego (kręgosłup, czaszka, szkielet kończyn górnych połączony z obręczą barkową) i z szkieletu kończyn dolnych łączących się ze szkieletem osiowym za pomocą miednicy.

To chyba na tyle co wiem.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T09:35:23+02:00
1.Stanowi rusztowanie ciała
2.Stanowi rusztowanie aparatu ruchu – umożliwia poruszanie
3.Chroni narządy wewnętrzne
4.Wytwarza krwinki – jest krwiotwórczy
5.Magazynuje sole mineralne.
6.Funkcja wzrostowa-wzrost kości powoduje wzrost organizmu
15 5 15