8.
Przed wyjazdem na wycieczkę nad morze okazało się, że 3 osoby zapomniały wziąści ze sobą ręcznik. Stanowiły one 15% całej grupy. Ile osób pamiętało o zabraniu ręcznika?
11.
W domu wczasowym Bursztyn przebywali na wakacjach dorośli i dzieci . Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, kobiety - 44% a dzieci było czterdzieści dwoje. Ilu wczasowiczów spędzało wakacje w domu wczasowym Bursztyn?
17.
Za telewizor kupiony po dziesięcioprocentowej obniżce cen państwo Lenarowie zapłacili 1440 zł. Ile zaoszczędzili dzięki tej obniżce?
18.
Cenę garsonki przed sezonem podniesiono o 20%, a po kilku miesiącach obniżono o 10% i można było ją kupić za 270 zł. Ile kosztowała ta garsonka na początku?

Proszę o wszystkie obliczenia(nawet te najprostsze)

2

Odpowiedzi

2009-11-04T18:54:42+01:00
8.
100% ₋ 15%= 85%

85% : 15=5¹⁰/₁₅=5 ²/₃

3 × 5²/₃= ³/₁ × ¹⁷/₃=17

odp:O zabraniu ręczników pamiętało 17 osób.

11.
28%+44%=72%

100%-72%=28%

44%:28%=⁴⁴/₁₀₀ × ¹⁰⁰/₂₈=1⁴/₇

42:7=6

6×4=24

42+24=66

66+42+42=150

Odp:W domu wczasowym Bursztyn spędzało wakacje 150 osób.

17.
1440:10%=1440:¹⁰/₁₀₀=144

Odp:Zaoszczędzili 144 zł.
18.

270:10%=27

270-27=243

Odp:Na początku ta garsonka kosztowała 243 zł

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T22:43:58+01:00
Zad 8
3 - 15%
x - 100%

x=3*100%/15%
x=300%/15%
x=20

20-3 =17
odp. 17 osób pamiętało o zabraniu ręcznika
1 5 1