Odpowiedzi

2010-04-14T10:12:21+02:00
Pole prostokąta:a*b
Obwód kwadratu:2a+2b

Pole kwadratu:a2(a do potęgi 2)
Obwód kwadratu:4a

Pole równoległoboku:a*h
Obwód równoległoboku:2a+2b

Pole trójkąta:a*h:2
Obwód trójkąta:a+h+t

Pole rombu:a*h
Obwód rombu:4a

Pole trapezu:(a+b)*h:2
Obwód trapezu:a+b+h+t
155 4 155
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T10:13:43+02:00
KWADRAT:
P = a × a
Ob = 4 × a

PROSTOKĄT:
P = a × b
Ob = 2 × a + 2 × b

TRAPEZ:
P = 1/2 × ( a + b ) × h
Ob = a + b + c + d

ROMB:
P = a × h
Ob = 4 × a

TRÓJKĄT:
P = 1/2 × a × h
Ob = a + b + c

RÓWNOLEGŁOBOK:
P = a × h
Ob = 2 × a + 2 × b
75 4 75