Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T10:54:12+02:00
Srednia artrymetryczna to;
5+3+4+3+4+5+2+3=29
29:8=3,625
2 5 2
2010-04-14T10:55:36+02:00
Średnia arytmetycza:

(5+3+4+3+4+5+2+3)/8=3.625

mediana:
(musimy uporządkowac liczby)

2,3,3,3,4,4,5,5

liczb jest parzysta ilosc (8) wiec mediana to bedzie (3+4)/2=3,5

dominata

najczesciej wystepuje 3 ( 3 razy) wiec 3 jest dominantą
1 5 1
2010-04-14T11:19:07+02:00
Srednia artrymetryczna to (trzeba dodać wszystkie liczby i podzielić przez ich liczbę): 5+3+4+3+4+5+2+3=29
29:8=3,625

Najczęściej występuje liczba 3 , więc jest ona dominantą.
1 5 1