Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T13:25:29+02:00
Pp = (a² √3 ):2 = (9√3):2 = 4,5√3

V= Pp * h = 4,5√3 * 12 = 54√3
2010-04-14T13:42:49+02:00
Wzór na objętość granisatosłupa prawidłowego V=S h gdzie h to wysokość, s to pow. podstawy, ponieważ podstawą jest trójkąt o jednakowych bokach to wzór na pole pow trójkąta to S=a a pierwiastek z 3 i to dzielone przez 4 czyli
V= 12 x 0,433 x 3 x 3 = 46,76ccm