Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T13:47:50+02:00
Kasjerka miała wypłacić 2 tysiące złotych w banknotach o nominałach 50 zł i 100 zł. stosunek liczby banknotów o nominale 50 zł do liczby banknotów 100 zł wynosi 6:7. ile banknotów wydała kasjerka?
6x-ilość banknotów po 50zł
7x-ilość banknotów po 100zł

6x*50+7x*100=2000
300x+700x=2000
1000x=2000 /:1000
x=2

6*2+7*2=12+14=26
odp: Kasjerka wydała 26 banknotów.
2010-04-14T14:02:39+02:00
6y - banknoty 50zl
7y - banknoty 100zł

6y x 50+7y x 100=2000
300y + 700y =2000
1000y=2000 /:1000
x=2

7 x 2 +6 x 2 = 26

Odp:. Kasjerka Wydała 26 nominałów .