Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T19:44:30+01:00
Chrzest Janowy, czyli udzielany przez Jana Chrzciciela był chrztem "z wody" tzn że Jan chrzcił wodą i wzywał do nawrócenia, chrzest w Jordanie był widzialnym znakiem stałej gotowości do zmiany życia i przyjęcia duchowego oczyszczenia przyniesionego przez Mesjasza. Zmiana postępowania ma dokonać się we wnętrzu człowieka

Chrzest udzielany w imię Chrystusa daje ochrzczonemu Ducha Świętego, wprowadza go na łono Kościoła-czyni nas Dziećmi Bożymi, , zmazuje grzech pierworodny. Woda jest tylko zewnetrznym znakiem wewnetrznej przemiany jaka sie w nas dokonuje.
14 3 14
2009-11-04T21:16:37+01:00
Jan chższciciel polewał głowę wodą zaś Chrystus został zanużony w niej.
16 3 16