Do podanych niżej opisów dopasuj właściwe daty :

21 marca, 22 czerwca, 23 września, 22 grudnia .

a) Promienie słoneczne padają pod kątem prostym na zwrotnik Raka. Na półkuli północnej dzień trwa wówczas najdłużej, a noc - najkrócej w roku . ..................................

b) Na półkuli północnej zaczyna się wówczas wiosna, a na południowej - jesień. Słońce góruje w zenicie na równiku ........................................

c) Na półkuli południowej zaczyna się wówczas wiosna, a na północnej - jesień. Słońce góruje w zenicie na równiku ............................................

d) Słońce góruje w zenicie na zwrotniku Koziorożca. NA półkuli północnej dzień trwa wówczas najkrócej, a noc - najdłużej w roku . .....................................


POMOCY !

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T18:30:36+01:00
1,22 czerwiec
2 23 wrzesień
3 21 marzec
4 22 grudzień
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:32:15+01:00
A) 22 czerwca
b) 21 marca
c) 23 września
d) 22 grudnia
14 4 14