Wyjaśnij , co znaczą dzisiaj wyrażenia i zwroty frazeologiczne , pochodzące z Biblii :
nie ustąpi ani na jotę -
wdowi grosz -
biedny ja łazarz ; leżeć , wyglądać jak łazarz -
faryzeusz z niego -
przenieść się na łono Abrahama -

2

Odpowiedzi

2010-04-14T14:03:42+02:00


nie ustąpi ani na jotę --- bezlitośnie trzyma się swoich racji



wdowi grosz ------ niewielka suma, ofiara dana ze szczerego serca



biedny ja łazarz ; leżeć , wyglądać jak łazarz ---------- człowiek bardzo biedny, nędzarz



faryzeusz z niego --------- człowiek obłudny, hipokryta



przenieść się na łono Abrahama - umrzeć
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:14:13+02:00
Nie ustąpi ani na jotę - w ogóle nie ustąpi ani troszkę.
wdowi grosz - małe pieniądze
biedny ja łazarz ; leżeć , wyglądać jak łazarz -obdarty,zarośnięty ,biedny,zaniedbany, wolny
faryzeusz z niego -kłamczucha
przenieść się na łono Abrahama -przenieść się na stronę umarłych
5 4 5