Odpowiedzi

2009-11-04T18:31:11+01:00
Przemiana chemiczna to taka, w której powztaje nowa substancja o odmiennych właściwościach. W przemianie fizycznej sub. nie zmienia swoich właściwości chemicznych.

Przem. fizyczna-zapalanie żarówki
Przem. chemiczna-rozpuszczanie soli w wodzie
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:40:08+01:00
Przemiana fizyczna - przemiana, w której wyniku nie powstaje żadna nowa substancja np. powstanie szronu, mielenie pieprzu, skraplanie pary wodnej, rozbicie jajka

przemiana chemiczna - przemiana, w której wyniku powstaje nowa substancja o innych właściwościach np. spalanie węgla, kwaśnienie śmietany
5 4 5