Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T14:19:04+02:00

Cp początkowe=10%
masa roztworu=100g

Cp=ms*100%/mr

10%=ms*100% / 100 (kreska oznacza dzielenie :)
10%*100=ms*100%
ms=10g to jest masa soli przy stężeniu 10%


teraz mase substancji dla 20%-roztworu

20%= (10+X)*100% / 100+X
20% * (100+X)=(10+X)*100%
(100+X)= (10+X)*100% / 20%
100+X=(10+X)*5
100+X=50+5
X-5X=50-100
X=12.5 gram to jest masa soli którą trzeba dodać
2010-04-14T14:24:47+02:00
Najpierw trzeba policzyć masę substancji :
(100g * 70% ) / 100% . wyli 10g .
potem masa roztworu :
( 10g * 100% ) / 20% . czyli 50g .
więc należy dodać 50g soli : )