Przyjrzyj sie jak Leszek rozwiazywal rownanie i zrob inne tak jak on.
SPOSÓB LESZKA:
przykład:
3(2x-1)=12
6x-3=12/(obie strony równania podzielic przez...)+3
6x=15/(obie strony równania podzielic przez...)/(podzielic)6
x=15/6(piętnaście szóstych)
x=2 1/2
RÓWNANIA DO ROZWIĄZANIA:
a) 2(5x-1)=8
b) 1/2(jedna druga)(4y+6)=3
c) -3(x-2)=-9

pliss szybko!
daje najj! :)

2

Odpowiedzi

2010-04-14T14:23:39+02:00
A)10x-2=8
10x=8+2
10x=10/:10
x=1

b)2y+3=3
2y=3-3
2y=0

c)-3x+6= -9
-3x = -9-6
-3x= -15/:(-3)
x=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T14:24:50+02:00
A) 10x-2=8
10x=8+2
10x=10/:10
x=1

b) 0,5(4y+6)=3
2y+3=3
2y=3-3
2y=0/:2
y=0

c) -3(x-2)=-9
-3x+6=-9
-3x=-9-6
-3x=-15/:(-3)
x=5