Odpowiedzi

2010-04-14T14:28:06+02:00
P1-> pole 1 ogródka
P2->pole 2 ogródka
P1=a*b
a=12m
P2=c*d
c=15m
b-5=d
P2= c* d (teraz za d podstawiamy b-5)
P2=c*(b-5)
P2=P1
c*(b-5)=a*b
15m*(b-5)=12m*b
15b-75m=12b
15b-12b=75m
3b=75m
b=25m
P1= a*b
P1=12m*25m=300m^2
P1=P2
Więc P2=300m^2

Odp.Należy kupić 300m^2 siatki.

liczę na najjj :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T14:41:34+02:00
Narysuj dwa prostokąty
Boki pierwszego oznacz następująco: krótszy bok 12m dłuższy bok x+5
Boki drugiego oznacz: krótszy bok 15m dłuższy bok x

P₁=P₂
12•(x+5)=15•x
12x+60=15x
60=15x-12x
60=3x /3
x=20
czyli jeden bok ma 20 m(x=20) a drugi 25 m (x+5=25)

O₁= 2•12+2•25 O₂=2•15+2•20
O₁=24+50 O₂+30+40
O₁=94 O₂=70

O₁+O₂= 94+70
O₁+O₂=164