Odpowiedzi

2009-11-04T18:43:41+01:00
M1 = masa pocisku = 0,1kg
m2 = masa karabinu = 4kg
v1 = predkosc pocisku = 300m/s
v2 = predkosc odrzutu karabinu

m1*v1 = m2*v2

v2 = (m1*v1)/m2 = (0,1kg * 300m/s )/4kg = 7,5 m/s
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:47:49+01:00
Mp - masa pocisku = 100 g = 0,1 kg
vp - prędkość pocisku = 300 m/s
mk - masa karabinu = 4 kg
vk - prędkość odrzutu karabinu
mp razy vp + mk razy vk = 0
vk = - mp razy vp dzielone przez mk = - 0,1 razy 300 dzielone przez 4 = - 30/4 = - 7,5 m/s
Prędkość jest z - ponieważ jest przeciwnie skierowana do ruchu pocisku
1 5 1