Odpowiedzi

2009-11-04T18:37:03+01:00
To spartanie żyli w 3 grupach: spartiaci, heloci, periojkowie.
wrócić na tarczy to znaczy wrócić jako zwycięzca a na tarczy to znaczy że wracasz martwy. byli dobrze wytrenowani i ich miasto nie miało murów.
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:38:19+01:00
Ludność żyjąca w Sparcie miała trudne życie - ciągłe wojny
dzieci były surowo wuchowywane
pojęcie z tarczą lub na tarczy oznacza:
rozdziec tak łaśnie żegnali swoich synów idących w bój z tarczą wracali żołnierze waleczni wracająy ze zwycięstwem którzy podczas bojów nie zgóbili tarczy
na tarczy natomiast przynosili zwłoki mężczyzn poległych na wojnie
13 3 13
2009-11-04T18:42:44+01:00
Do głównych obowiązków Spartan należała służba wojskowa. Ponadto posiadali ziemię- każdy obywatel otrzymywał od państwa jednakową działkę.
Z tarczą lub na tarczy" z tarczą oznacza wrócic wygranym z bitwy, natomiast na tarczy oznacza, że pomimo odniesionych obrażeń lub nawet śmierci, wojownik staje się bohaterem, gdyż nie uciekł z pola bitwy.

8 3 8