Odpowiedzi

2010-04-14T14:43:18+02:00
Kijanka to niedojrzała żaba
ropucha jest o wiele większa od żaby
żaba nie ma ogona, a salamandra ma
2 1 2
2010-04-14T14:43:55+02:00
2. Kijanka to osobnik młody jeszcze nie rozwinięty w przyszłości zostanie żabą
1. W skórze ropuch występują gruczoły jadowe dzięki tym gruczołom odróznia się je od żab ( są większe )
3. Salamandra różni się wyglądem charakterystycznymi żółtymi plamkami na ciele i..... hmmm.... ogólnie budową ciała ma ogonek xD
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T14:46:24+02:00
A)
Ropucha posiada gruczoły z których wydobywa się wydzielina o niemiłym zapachu. Ma duże oczy, jest dosyć duża. Żaba natomiast ma gładką skórę, małe oczy i jest małych rozmiarów.

b)
Kijanka jest to pierwsza faza rozwoju żaby, jest ona mała, posiada ogon. Nie ma odnóży. Żaba jest to dorosła forma kijanki. Posiada wszystkie kończyny, zanik u niej ogon.

c)
Salamandra posiada ogon, jest większa od żaby, ma wyłupiaste oczy, można powiedzieć że ma długą budowę w przeciwieństwie do żaby która jest mała i zbita w sobie. Ma Jaskrawsze ubarwienie. Żaba wydziela śluz a salamandra nie.
2 5 2