1.oblicz pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu którego jedna krawędz ma długość 4cm druga jest trzy razy dłuższa a trzecia stanowi połowę długosci drugiej krawędzi.
2.oblicz pole powierzchni sześcianu którego suma długości wszystkich krawędzi wynosi 192cm.
3Czy arkusz ozdobnego papieru o wymiarach 0,8m x 2m wystarczy na opakowanie dwóch prostopadłościennych pudełek których krawędzie mają długość 2,5dm, 2,5dm, 45cm oraz 3dm 20 cm 3dm ?narysuj w skali 1:20 jak należy rozplanować na arkusz siatki tych prostopadłościanów .na zakładki należy doliczyć po 5% dlugości i szerokości maksymalnego łącznego wymiaru każdej siatki
4Przedpokój ma kształt prostopadłościanu o szerokości 1,8m dlugosci 5m i wysokości 2,6m.w trzech ścianach wmontowano troje drzwi o wymiarach 0,9m x 2m.ile puszek farby o pojemności 1 litra należy zakupić do pomalowania ścian (odliczając drzwi) i sufitu jeśli wydajność farby wynosi 1 litr na 10m kwadratowych.jaki jest koszt dwukrotnego malowania ścian i sufitu jeśli puszka farby om pojemności 1 litra kosztuje 12zł.

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:03:58+02:00
1. 4cm
4cm*3=12 cm
12/2=6cm

2*(4*12)=96cm2
2*(4*6)=48cm2
2*(6*12)=144cm2
288cm2


2. 192/12=16
6*(16*16)=1536cm2


7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:17:13+02:00
Zad1.
Pc= 2ab + 2*ac + 2*bc
a= 4 cm
b= 3a = 3*4 = 12 cm
c= 1/2 b = 1/2 * 12 = 6 cm
Pc= 2* 4*12 + 2*4*6 +2*12*6 = 96 + 48 + 144 = 288 cm2

Zad.2
ilość krawędzi - 4*3 = 12
192/ 12 = 16 cm <- - długość jednej krawędzi
Pc= 6a2
Pc 6*12 * 12 = 6 * 144 = 864 cm2
10 4 10