1. Porównaj warunki życia w wodzie i na lądzie.
2. Omów przystosowania ryby do życia w wodzie.
3. Wyjaśnij, co to jest plankton.
4. Wymień po pięć nazw zwierząt i roślin żyjących w środowisku wodnym.

Proszę o szybką odpowiedź, pilne na jutro!

2

Odpowiedzi

2010-04-14T15:09:16+02:00
Woda ma większą gęstość i zawiera mniej tlenu niż powietrze.Oba są środowiskami życia organizmów.
Przystosowania ryb:
-opływowy kształt ciała
-obecność skrzeli
-obecność płetw
-ciało pokryte śluzem i łuskami
Plankton to szczątki roślinne i zwierzęce unoszone swobodnie przez wodę.Stanowią pożywienie wielu organizmów.
Zwierzęta
-szczupak
-morświn
-wydra
-okoń
-foka
Rośliny
-krasnorosty(glony)
-morszczyn pęcherzykowaty
-moczarka kanadyjska
-grzybienie białe
-grążel żółty


74 1 74
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:21:37+02:00
1. Środowisko wodne różni się od lądowego. Po pierwsze w środowisku wodnym tlen występuje w postaci rozpuszczonej w wodzie. Po drugie w wodzie nie ma dużej ilości promieni słonecznych. Po trzecie w wodzie jest inne ciśnienie niż na lądzie. Po czwarte inna roślinność, która nie potrzebuje dużo energii słonecznej (glony).
2. Ryby przystosowały się do życia w wodzie dzięki skrzelom przez, które mogą oddychać. Ryby posiadają również płetwy, które są parzyste (brzuszne oraz piersiowe) oraz nieparzyste (płetwa grzbietowa, płetwa tłuszczowa, płetwa ogonowa oraz płetwa odbytowa). Płetwy ryb to przekształcone kończyny. Ryby mają opływowy kształt co zmniejsza opór wody. Łuski które pokrywają ciało ryb zmniejszają tarcie.
3. Plankton to zespół organizmów unoszący się na wodzie. Jest on pożywienie ryb oraz zwierząt żyjących w wodzie.
4.RYBY: płoć, szczupak, sandacz, jazgarz, sum, miętus, lin, ukleja, kleń, ciernik itp.
ROŚLINY: moczarka kanadyjska, rogatek sztywny, przęstka pospolita, rdestnica kędzierzawa, wywłócznik kłosowy, jaskier wodny, grążel żółty, grzybienie białe, pływacz zwyczajny, kotewka orzech wodny itp.

Mam nadzieje, że pomogłam! Serdecznie pozdrawiam :)
24 2 24