Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-04T18:43:03+01:00
Peloponez- półwysep w Grecji, znajduje się między Morzem Jońskim a Egejskim

troja- starożytne miasto położone w troadzie

kolonia- inaczej obóz...

iliada- drugi z eposów

syrakuzy- miasto we Włoszech, którego patronką jest Święta Łucja
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-04T18:44:18+01:00
A)Znajduje się między Morzem Jońskim a Egejskim.
b)walczyli o nią grecy
c)zakładane już w starożytności w rejonie morza Śródziemnego, w okresie tak zwanej wielkiej kolonizacji greckiej.
d)jedna z epopei
e)miasto we Włoszech którego patronką jest Święta Łucja
4 3 4
2009-11-04T19:39:50+01:00
Peloponez - stanowi najdalej na południe wysuniętą część Półwyspu Bałkańskiego?
troja- miejsce , w którym toczyła sie wojna trojańska?,
kolonia-posiadłość państwa, nazywanego krajem macierzystym bądź metropolią, znajdująca się poza jego granicami i podlegająca bezpośredniej zależności politycznej i gospodarczej?
Iliada- jeden z eposów Homera?
Syrakuzy- miasto we Włoszech we wschodniej Sycylii, którego patronką jest Święta Łucja?
1 5 1