Ściany i sufit pokoju trzeba pomalować farba ktorej 1 l pokrywa 10 m²powierzchi. Pokoj ma wysokosc 2,5 m podloga pokoju ma wymiary 3,5 m×4 m a okno i drzwi zajmuja 3m² powierzchni. Na jednokrotne pomalowanie pokoju potrzeba okolo??

prosze o pomoc

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:07:27+02:00
Ściany i sufit pokoju trzeba pomalować farba ktorej 1 l pokrywa 10 m²powierzchi. Pokoj ma wysokosc 2,5 m podloga pokoju ma wymiary 3,5 m×4 m a okno i drzwi zajmuja 3m² powierzchni. Na jednokrotne pomalowanie pokoju potrzeba okolo??
Pow sufitu
Ps=3,5*4=14m²
Pow ścian
Pś=3,5*2,5*2+4*2,5*2=17,5+20=37,5m²
Pc=Ps+Pś-3=14+37,5-3=48,5m²
48,5m²:10m²=4,85l
Odp: Na jednokrotne pomalowanie pokoju potrzeba okolo 5l.
2010-04-14T15:08:25+02:00
Powierzchnia do pomalowania P=2x3,5x2,5+2x4x2,5-3=17,5+20-3=34,5 sufit to 4x3,5=14 14+34,5=48,5 48,5/10=4,85 litrów