Równania:d

1.Rozwiąż równanie:
a) 2a²+7=a(1+2a)
b) 3a(a-1)=a(3a-2)
c) 2a-a²+a(2+a)=a+18
d) a²+5=5a(0,2a+3)




2.Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego sie z piętnastu zadań.Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty.Ile zadań rozwiązał prawidłowo.?


3.Zuzia ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. ŚRednia jej ocen wynosi 4,75.Ile piątek ma Zuzia na świadectwie.??


pliss;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:00:55+02:00
A) 2a² + 7 = a (1 + 2a)
2a²+7=a+2a²
2a²-2a²-a=-7
-a=-7
a=7
b) 3a (a - 1) = a (3a -2)
3a²-3a=3a²-2a
3a²-3a²+2a-3a=0
-a=0
a=0

c) 2a - a² + a (2 + a) = a + 18
2a-a²+2a+a²=a+18
2a+2a-a=18
3a=18 /:3
a=6
d) a² + 5 = 5a (0,2a + 3)
a²+5=a²+15a
a²-a²-15a=-5
-15a=-5 /:-15
a=⅓
3 3 3
2010-04-14T15:06:38+02:00
Zeby rozwiazac zadanie 3 musisz ulozyc uklad 2 rownan gfdzie x to ilosc piatek y ilosc czworek

x+y=12
(5x+4y)/12=4,75

x=12-y
[5(12-y)+4y]/12=4,75

x=12-y
(60-y)/12=4,75 /*12 mnozysz obie strony rownania

x=12-y
60-y=57

x=12-y
3=y

x=12-3
y=3

x=9
y=3

zuzia ma na swiadectwie 9 piatek i 3 czworki


mam nadzieje ze wszystko jest czytelne



zadanie drugie
kolejny uklad gdzie x to dobre odpowiedzi y zle

x+y=15 bo tyle bylo wszystkich odpowiedzi
5x-2y=54 bo tak byly punktowane

x=15-y
5(15-y)-2y=54

x=15-y
75-5y-2y=54

x=15-y
75-54=7y

x=15-y
21=7y

x=15-y
y=3

x=12
y=3

szymon rozwiazal prawidlowi 12 zadan