Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:04:04+02:00
A) 0,5x = 3x - 5
0,5x-3x=-5
-2,5x=-5
x=2

b)2(z - 7) = 3(z - 2)
2z-14=3z-6
2z-3z=-6+14
-z=8
z=-8

c)2(3x + 2) - 5x = 8
6x+4-5x=8
x=8-4
x=4

d)3x - (7 - x) = 4 + x
3x-7+x=4+x
3x+x-x=4+7
3x=11
x=3,6
2010-04-14T15:06:31+02:00
A)0,5x = 3x - 5 /-3x
-2,5x=-5/:-2,5
x=2

b)2(z - 7) = 3(z - 2)
2z-14=3z-6/-3z
-z-14=-6/+14
-z=8/*(-1)
z=8

c)2(3x + 2) - 5x = 8
6x+4-5x=8
11x+4=8/-4
11x=4/:11
x=11 czwartych (ułamek) chociaz przy tym podpunkcie nie jestem pewna

d)3x - (7 - x) = 4 + x
3x-7+x=4+x/-x
2x-7+x=4
3x-7+4/+7
3x=13/:3
x= 13 trzecich(ułamek)