Odpowiedzi

2010-04-14T15:04:50+02:00
Zatrucie - choroba wywołana zatruciem organizmu jakimiś rzeczami spożytymi

rozróżniamy zatrucia

* Toksyczne
- zatrucie ostre
- zatrucie przewlekłe
* Przyczyny zatrucia
zatrucie przypadkowe
zatrucie umyślne (zbrodnicze, samobójcze, samozatrucie
zatrucie przemysłowe (skażenie środowiska pracy).
2 5 2
2010-04-14T15:13:07+02:00
Zatrucie pokarmowe-to ostre i gwałtowne dolegliwości objawiające się zwykle biegunką i wymiotami.Występują w stosunku żywności skażonej drobnoustrojami lub trującymi substancjami chemicznymi okres wylęgania zatruc pokarmowych zakaznych,zwłaszcza wywołanych przez bakterie,jest bardzo krótki,trwa od kilku do kilkunastu godzin,najdłużej do kilku godzin.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:18:03+02:00
Zatrucie-zespół objawów chorobowych wywołanych działaniem na organizm żywy substancji trującej w szkodliwej dla niego dawce.
Przyczyny zatruć:
-zamierzone, w tym samobójcze:
*toksykomania (leki, alkohol, narkotyki)
-przypadkowe:
*nieświadomość (dzieci pijące kolorowe detergenty)
*lekkomyślność (kierowca uruchamiający silnik w zamkniętym garażu)
*pomyłka (przechowywanie substancji toksycznych w nie oznakowanych lub źle oznakowanych pojemnikach)
-zawodowe:
*nieprzestrzeganie przepisów bhp przez pracownika lub pracodawcę
*następstwo awarii urządzeń lub katastrofy w czasie pracy
-zabójcze
Rodzaje zatruć:
a) Zatrucia środkami chemicznymi
b) Zatrucia żywnością
c) Zatrucia alkoholem
d) Zatrucia trującymi roślinami
e) Zatrucia lekami
Pierwsza pomoc przy zatruciach:
a) Zapobieganie dalszemu działaniu trucizny
b) Zapewnienie drożności górnych dróg oddechowych
c) Kontrola i utrzymanie czynności życiowych
d) Zapobieganie dalszym urazom
e) Zabezpieczenie substancji powodującej zatrucie
f) Wezwanie pogotowia
Ogólne objawy zatrucia:
-bole głowy
-uczucie zimna
-zawroty głowy
-senność
-gorączka
-uczucie pieczenia skóry
-ból brzucha
-nudności i wymioty
-zaburzenia widzenia
-dreszcze
-przykry zapach z ust
-utrata przytomności
5 4 5