Odpowiedzi

2010-04-14T15:05:00+02:00
V=πr²h , gdzie
V-objetość walca
r- promień podstawy walca
h- jego wysokość

dane : d=60 cm=0,6 m stąd r=d/2=0,3m ; h=1m

V=π*(0,3m)²*1m=0,09πm³≈0,28m³
0,001m³=1l zatem 1000l=m³ więc
0,28*1000l=280l
Odp. W beczce zmieści się 280 litrów wody.

V=\\r²*H
V₁=\\*8²*10=640\\
V₂=\\*1²*10=10\\
640\\-10\\=630\\
ODP : otrzymana bryla ma objetosc 630\\(pi )
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-14T15:05:01+02:00
Wzór na objętość walca:
V = π r² h

1l = 1dm³

60 cm = 6 dm średnica, a promień 30cm = 3dm

h (wysokość) = 1m = 10dm

V = π x 3² x 10
V = 3,14 x 9 x 10
V = 282,6 dm³
ponieważ 1l = 1dm³, to w beczce zmieści się 282,6 l wody